fredag 17 maj 2013

Välkända ljud ger en känsla av trygghet

Jag har nyss haft besök av syster och bror, jättehärligt!

Det vi gjorde mest var att besöka den Internationella Ferian som gick av stapeln den första veckan i maj, lyssnade på bra musik, åt så god mat från många olika länder och njöt av vimlet av alla människor. Självklart besökte vi Casitan Peru, casita är små hus där olika länder är representerade med sin musik, sin mat och sin kultur. Brodern och via honom så är vi familj med peruaner, min sons kusiner har även rötter i Peru och det kändes mysigt att gå in i Casitan, ta en Pisco Souer och njuta av fantastisk dansuppvisning.

En annan Casita vi uppskattade var Australien, brorsan åt kängruburgare varje dag och vi lyssnade på härlig rock och/pop.

Vi hann även med några utflykter och en av dom gick till Marbella. Där tog vi en Catamaran över till Puerto Banus och vi njöt av båtturen och sen när vi kom i hamn njöt vi av promenaden vid hamnen, tittade på alla båtarna och ja, en del av dom är riktiga Yachter!

Vi stannade och tog en glass och kaffe, för övrigt den dyraste glass jag ätit men är man i Puerto Banus så kostar det. Jag kände mig så harmonisk, lugn och bara trivdes av ljuden av fåglar, båtar och människors sorl.

Jag kommenterade det till mina syskon, hur jag kände mig och då sa Lasse, brodern, att det är ju inte så konstigt, denna miljö är och har varit vår uppväxt, en så stor del av vårt liv i Göteborg och vår skärgård. Ja, han hade ju rätt, jag hade inte tänkt på det men självklart påminde detta mig om Källö, båten och svensk sommar.

Så välbekanta ljud, dofter, miljö får en verkligen att känna sig trygg, det var precis det jag kände mig just då och naturligtvis bidrog det av att jag hade mina kära med mig.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig känsla... och så mysigt alltihop lät. Ja han har nog rätt, dofter har jag märkt kan sätta igång massor.

    Lustigt, tänkte på Källö idag... hm..

    VARM KRAM <3

    SvaraRadera