måndag 12 december 2011

Julbord i Marbella

Ja restaurangen ligger inte i Marbella utan mellan Marbella och Puerto Banus, ett så tjusigt ställe!
Vi slogs av all den goda maten som var uppdukat på ett mycket inbjudande sätt. Alla ville hugga in med en gång ,men vi fick ett glas glögg först och vi väntade på kollegor som tagit egna bilar och inte åkte buss med oss andra. Som jag skrev tidigare träffades vi på kontoret först, minglade med glögg, vin och öl för de som ville ha. Vi skulle ju ha en aktivitet också, en som "alla" kunde och skulle vara med på, det blev collage med julmotiv så klart. Först närmade sig folket med skeptsis, ska man "leka", men när en började så kom andra efter, jättekul! Tanken var att svenskar och norrmän skulle göra collaget tillsammans, lite samarbete länderna emellan och så blev det. Nu pryder det vår vägg i den nya kontorsdelen vi fått. Jag ska ta hjälp av en datakunnig som ska visa mig hur man sätter in bilder, jag blir så frustrerad över att jag inte kan det själv än. Mycket att lära!

Maten på julbordet ska vi inte klaga på, vällagat, gott och rikligt, ( men revbenen tog slut) det får väl inte hända på buffeer, sillen smalt i munnen, janssonen var så krämig och skinka, sylta och pastej, korv och olika röror var bara så gott! Olika tårtor och gröt så klart, osten höll jag på att glömma, alla var så mätta och belåtna, snapsen kom bara man höjde handen lite, bra service.

Medan vi smälte maten fick cheferna leka lite, flytta bomull med näsan, man satte lite vaselin på nästippen,  äta upp godissnöre utan att få använda händerna, vi tittade och hejade på.

Senare kom dansen igång och till och med jag blev upplockad att dansa, som en tjej sa, "jag vet att du gillar att dansa". När bussen kom kl 01,00 var det ingen som egentligen ville åka hem men det var nog ganska lagom i alla fall.   Jag kände mig så nöjd med kvällen.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med svensk julbord! :)
    Jag är knäpp men jag börjar seriöst fundera på att bo och jobba i spanien! Jag har nackskada och mår mycket bättre i värme, somrarna är ok. Vintrarna ett helvete. En massa annat som gör att jag inte gillar Sverige längre. Och jag vill göra något nytt med mitt liv... Pappa ska flytta dit på riktigt också, köpa hus och bo där. Rädd är jag, men jag vill! Herre gud, det kanske går? Måste ha jobb (som jag klarar) bostad och en helvetes massa mod! :D
    Få se, kanske det händer en dag! Men jag har ju en man också och ta hänsyn till... hahaha. Han får väl föjla med som ett bihang! ;) Överleva på en lön två personer, är det ens möjligt?! Drömma kan man ju i alla fall... :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Där jag sätter mina spår15 december 2011 kl. 17:40

    Hej du! Nej då, jag tycker inte du är knäpp. Jag kan förstå de tankar du har. Här i Fuengirola är det fortfarande varmt på dagarna, lite kyligare på kvällen men går inte att jämföra med Sverige.

    Bostad är lätt att hitta, de hyrs ut möblerade, bara att välja, jobb är väl svårare och mod, mod hittar du, tänk på att det finns returbiljetter!

    Jag har kollegor här där en kommit ner ensam och mannen kommit efter, (eller frun) en del har kommit tillsammans och fastnat!
    Vi får väl se vad som händer när du har besökt din pappa när han flyttat hit, kanske det blir avgörande.
    Kram!

    SvaraRadera