måndag 5 december 2011

2,a Advent

Nu börjar jag  känna mer julstämning. Det har blivit lite kallare då det blåst en del men är fortfarande varmt på dagen då solen är framme. Nina och hennes vän Per skulle bjuda på adventsmiddag på Ninas takterass. Vi blev ombedda att ha med en filt och klä oss varmt  då det blir kyligare på kvällen. Sagt och gjort, jag hade  en gosig fleecefilt och jag frös inte. Det var en nybliven vän med oss, en spanjor, han tyckte vi var exotiska som ville sitta ute. Ja, vi blir nog betraktade som lite "underliga" ibland! Maten var förträfflig, stek med god sallad och bröd, vinet flödade, kanske därför vi inte frös? *L*L*
Vi har alltid så mycket att prata om, det är trevligt.

  Men vi som trivs så bra här, vi som har sökt oss till solkusten, vi har lite svårt att förstå vår vän, spanjoren, han vill nämligen  flytta till sverige ett tag för att söka lyckan där! Visst, är man mellan två jobb är det klart att man provar olika vägar, han är modig tycker jag som vill prova sverige, han har en kompis som flyttar med honom, men jag tänker ju på varför jag valde spanien, klimatet! Undra om det är svårt för en spanjor att förstå mörkret och kylan vid denna årstiden? Men å andra sidan är ju våren och sommaren  så fantastiskt i stället! Ja, jag hoppas verkligen att dom kommer att trivas. Och det finns ju returbiljetter.





Jag njöt av varm glögg när jag kom hem igen, en go avslutning på en go dag o kväll.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter!!
    Du får säga till er nye vän att han bloggar från Sverige så vi kan följa äventyret omvänt:)

    Jag är så glad över att vi varit nere hos dig så att jag kan se framför mig hur du går ut på terassen på morgonen och sedan äter frukost framför tv:n... mysigt det också!

    Välkommen till ett kallt Sverige snart, igår kom första snön i Göteborg:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du hittade min blogg och såg det jag hade skrivit om boken! Den är verkligen så himla bra, jag rekommenderar den till alla jag pratar med! Beundrar dig för din otroliga styrka och för att du vågade släppa allt och flytta utomlands, du inspirerar :) Kram

    SvaraRadera
  3. Där jag sätter mina spår7 december 2011 kl. 18:02

    Camilla! Vilken bra idé, jag ska be Daniel blogga från Sverige, jättekul att läsa det omvända!

    Ja, det var så mysigt när ni var här, vi satt ofta på terassen och pratade, pratade det fanns så mycket att prata om!

    Isabel, tack för dina fina ord, jag blir så varm innombords!

    Kram till er båda.

    SvaraRadera