måndag 14 maj 2012

Släkten är bäst!

Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag har haft besök av min syster, bror och en vännina.

Vi har haft fullt upp att göra, jag hade en veckas semester, så skönt!

Vi har haft något som heter  Feria Internacional de los Pueblos, en sån härlig feria! Många olika länder som är representerade med sin mat, sin musik, sin kultur. Det känns som om jag har rest världen runt på några dagar!

Jag kan verkligen rekommendera denna ferian, funderar ni på en semester här på våren är denna tiden ypperlig. Valborg, 1 maj, det började på lördagen den 28,de till tisdagen den 1,e maj.

Vi passade också på att vara turister, det är ju ofta så att man är dålig på att vara turist i "sin egen" stad.

Mijas Pueblo, uppe i bergen, så fint. Malaga by night, mycket att se och en sån härlig tapasbar vi blev rekommenderade av vår privata guide, en kompis till oss. Väldigt spansk.

En tur till Granada och Alhambra blev det också på önskemål från brodern, jag har önskat att se Alhambra så länge och nu blev det äntligen av. Övriga sällskapet var också överrens om utflycktsmålet.

Att gå i historiska spår ger mig rysningar av välbehag, man kan riktigt se och känna hur de levde för mycket länge sedan, och så fantastisk arkitektur, dekorationer, så genomtänkt. Tack och lov att det finns bevarat!



                                          Syskonen uppe i Mijas Pueblo
                                          Kaffestopp på det populära Old Town
                                          Ferian
Sista natten med gänget på Pogs, favoritpuben.

Det blev ingen strand denna gången men solade gjorde vi. Vädret var upp och ner men färg fick vi i alla fall. Lite.



4 kommentarer:

  1. En toppen semester tycker jag vi hade,väldigt kulturell..och det är oxå trevligt!

    kommer ju snart tillbaks och då blir det nog lite mer "ligga o sola" tid...kramizz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, i augusti blir det strand för hela slanten, då klarar vi inte att promenera före kl 22 på kvällen när den värsta värmen lagt sig!

      Radera
  2. Å snart kommer vi!! Då får vi väl satsa på kvällarna med dig och turista på dagarna (elelr slappa o sola!). SÅ härligt det ser ut.

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt att se bilder! Och så härligt med semester när du fick besök:) Ser att Eva kommer snart också, kul:)

    Hörde du att City Airlines gick i konkurs i morse...? Tråkigt... (hela Skyways)

    Kram från en som snaaaart hinner blogga lite mer igen:)

    SvaraRadera