tisdag 29 januari 2013

Men, det händer inte mig,,,,,

Jo, det gör det.  Detta tänkande "det händer inte mig"  kan ställa till med så mycket skada, och det gör det också, hela tiden.

Nu har jag den hemska discoteksbranden i Brasilien i tankarna.
Så lik "Backa branden"
Samma typ av bilder

Lika chockade människor  irrandes utanför lokalen
Sjukvårdare med syrgas som försöker rädda
Anhöriga som nu sitter och väntar på listor med namn

Så fruktansvärt tragiskt, så fruktansvär onödigt. Så många tårar och ilska och sorg som flödar nu.

Jag kommer aldrig att förstå hur man kan avfyra raketer inomhus, hur man ens kan komma på tanken att göra det med vilje. Har det inte visat sig i historien att discotek har brunnit tack vare dessa fyrverkerier?

Har inte ungdomar dött tidigare tack vare denna dumhet?

Ack, att vi inte blir visare med tiden, visare av misstag, visare av skador.

Måtte, måtte detta nu bli förbjudet, måtte, måtte människor fatta att detta kan hända vem som helst, när som helst.

Jag skänker alla drabbade mina tankar, mina sympatier, min värme  och jag vet med smärtsamt minne vad de nu har framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar