torsdag 3 januari 2013

Två små dansande pojkar kunde ena ett helt torg

Det har varit nyår och vi har firat detta också här i Fuengirola. Det har hänt en del i slutet på 2012 så jag har inte skrivit på länge men nu ville jag dela med mig.

Jag var ju hemma i göteborg på min systers födelsedag och då träffade jag pappa, vi pratade om Fuengirola som även han älskade, det var alltid så roligt då vi hade detta gemensamt. Den 4 december gick han plötsligt bort, han blev 88 år och han var färdig med livet sa han många gånger så han var säkert nöjd men vi syskon blev chockade, dödsfall kommer alltid oväntat. Nu blev jag så tacksam att jag så nyss hade träffat honom.

Jag åkte till Sverige igen för en så fantastisk minnesstund, så många kom och ville hedra och dela minnen om vår far, jag var riktigt rörd. Och en sådan blandning av kulturer i vår familj gör möten mer rika.

Tillbaka i Fuengirola kom julafton med kärt besök av svägerska, hennes dotter och barnbarn från Sverige, vi hade en jättehärlig jul och dagarna försvann så fort med fest och mycket shoppande för deras del.

Så nyår, vi blev medbjudna på middag på en restaurang vid hamnen, jag hade annat besök från Sverige, vänner,  de bodde inte hos mig men så klart ville vi fira denna kvällen tillsammans.

God mat, 4-rätters, gott vin och så trevliga människor, vad kan man mer begära!

Vi gick till kyrktorget inför tolvslaget, vi hade 12 vindruvor och champagne med oss, vi skulle ta en druva vid varje nedräkningsslag då det ska bringa tur för framtiden, vi proppade, skrattade och drack champagnen ur flaskan, helt underbart.

Det var en familj där med två så gulliga pojkar, ca 5 år och 7 år och de började dansa! Så otroligt bra var de så folk bildade en ring runt dem för att beskåda denna underhållning. Föräldrarna såg så stolta ut och jag förundrades över att all deras blyghet försvann i takt med den responsen de fick från publiken. Musiken var Mikael Jackson bl,a och det blev både breakdance och disko och lite gagnamstyle och när det sen blev salsamusik gungade nog hela torget!

Ja, det nya året började i god harmoni med fina medmänniskor, jag får ändå tacka livet som ger så mycket, och jag får lägga sorg och saknad i en liten ask och ta fram senare.

4 kommentarer:

  1. Hej Anne-Britt! Så tråkigt att höra om din pappa! Det spelar ju ingen roll när det kommer - sorgen finns ju ändå. Men så skönt det måste kännas att du var hemma så nyss!
    Stor kram på dig! Lars hälsar.//Eva

    SvaraRadera
  2. Hej kära Anne-Britt!
    Så ledsen om din pappa och beklagar sorgen. Va härligt att julen och nyåret varit så trevligt och hoppas varje månad uppfylls en av dina önskningar <3
    Hör av dig eller viska genom FB nästa gång när du är på vägen hit.
    Ta hand om dig
    Många pussar och kramar
    Si

    SvaraRadera
  3. visknignar ....



    kram till dig !!

    SvaraRadera
  4. Ja, det var så trevligt och vi är så glada att just vi var med:-) på torget. Nu har jag haft en släng influensa men frisk igen:-) Tack tack igen för det du visade oss i Spanien! Stora kramen. Ses gärna i dina hemtrakter igen.
    Birgitta, Christel

    SvaraRadera