onsdag 30 november 2011

1,a Advent

Jag vaknade på söndagsmorgonen till en härlig solig dag. C:A 20 grader varmt, som en fin sommardag i Sverige! Lite svårt att fatta att det var 1,a advent. Julskyltningen är ju i full gång men jag hade inte gjort något hemma ännu. Jag gick ut på min stora fina terass och tog lite luft innan frukost. Jag tar alltid frukost vid TV.n på helgen så jag kan följa Cecar Milan, en fantastiskt hundkännare, jag njuter när jag ser honom jobba med hundarna och även med människorna, *L*L*. På eftermiddagen skulle jag träffa Åsa, Nina, Åsa`s mamma och Ninas vän Per. Vi skulle äta adventsmiddag vid hamnen på en mycket populär restaurang. Om ni kommer hit rekommenderar jag den, Ku`dam heter den, så god mat, så mycket mat och trevlig omgivning. Vi hade båtarna bakom oss, det kändes som om jag var tillbaka på Källö, "min" sommarö i Göteborgska skärgården. Där brukade  vi sitta i båten eller vid bryggan och grilla med en kall öl i handen, mysigt! Nu hade vi en jättetrevlig middag i solen, och när jag kom hem tog jag fram ljusstaken, pyntade lite och värmde årets första glögg!
 




Får ni julstämmning nu? *L*L*

1 kommentar:

  1. Julstämning är väl tveksamt, men vem bryr sig om justämning ifall man får ha det så där!!! Avis!

    SvaraRadera