måndag 2 januari 2012

En jul i familjens sköte

Nu har jag varit "hemma" i Sverige och firat jul och nyår med nära och kära. Jag kom till Göteborg torsdagen den 22/12 och den 23/12 var Eva och jag på en "miniturné och signerade boken "Jag kommer sen"  både på Bokia på avenyn och i  Partille bokhandel. Det är väldigt roligt att stå i affären och signera boken, man får prata med så intressanta människor och en del har någon typ av relation till "backabranden" och delar med sig av sina erfarenheter och det är alltid rörande och gripande.
Det är väldigt inspirerande att komma läsarna nära.

Så har det ju varit kramkalas med familjen! Det är när man kommer hem som man förstår hur mycket man saknat alla!

Så gott att träffa sonen Thomas, tänk om jag fick bestämma, då skulle han flytta hit, ja hela gänget skulle flytta då, hahaha, det är ju så gott klimat här. Det är ju klimatet som fick mig att välja Spanien, men även det sociala livet här, ja,ja, nu kan jag ju bara bestämma mitt eget liv, (tur är väl det) men jag är glad över de besök jag får. Det ska bli några vad jag förstår detta året och det ser jag fram emot.

2012, lite svårt att fatta, tiden går så fort, nya förutsättningar, nya nyårslöften, vi får hoppas att året blir som man önskar!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för att du delade med dig av tankar och känslor över det du varit med om. Jag fick boken i julklapp och började läsa den på juldagen den fängslade mig så totalt att jag inte kunde släppa den förrän den var slut. Jag har rekommenderat den till alla mina vänner. Några har läst den och säger samma sak som jag. Lycka till med ditt nya liv i Spanien, ha det bra/ kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anita! Tack själv för dina fina och värmande ord, det är så roligt när jag får bekräftelse på att boken är bra, att den berör!
    Kram på dig, Anne-Britt

    SvaraRadera