onsdag 18 januari 2012

Salsakurs

Här är det kraftiga svängningar i humör och balans. Nu ska jag prova på en Salsakurs som förhoppningsvis har ett tempo man klarar av! Jag tycker om den dansformen, ja, jag gillar ju att dansa det mesta, det ger  bra feelgod, man måste ju bara le och känna sig glad när man dansar. Eftersom jag inte är så ung längre, fast mitt hjärta tror det, jag har kanske en "ung själ" ?? så får tempot inte vara för snabbt, fördelen med salsa är att man kan dansa det utan att hålla i en partner, om man vill, eller så får man ha en förstående partner som tar det lite lugnt. Hur som helst är det härlig, medryckande musik, denna latinamerikanska musikformen. Än så länge vet jag att det är jag och Nina som ska gå, vi får se om fler av våra vänner kommer också. Om inte dom kommer med i dag så kan dom nog inte hålla sig då vi kommer att prata såå gott om detta!

3 kommentarer:

  1. Kul! Salsa är härligt, fast jag har glömt hur man gör nu...får friska upp minnet i juni kanske?

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Kommer såväl ihåg när du lärde mig dansa disco;) Det är ett starkt minne och en det var en stor aha-upplevelse som jag varit tacksam för många gånger:)
    Dansa och njut på kursen!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Där jag sätter mina spår20 januari 2012 kl. 15:01

    Eva, visst ska vi väl prova lite när ni kommer!
    Camilla, ja det var tider det! Men vi rockade loss ganska bra när du var här på besök också!! Jag lovar att jag njuter av dansen, den är så skön.

    SvaraRadera