onsdag 25 januari 2012

Ömsesidig saknad

Tänk vad det här med att tänka på något/någon starkt gör att denna någon hör av sig!! Jag fick två härliga telefonsamtal på samma dag, ett från "strulbon" som jag skämtsamt kallar mannen i mitt liv just nu då han bor i sverige och jag här i Fuengirola, svårt med avstånd, men vi har svårt att släppa varandra. Sen ringde sonen!! Vad glad jag blev! Jag sa " vad är det i dag" nu har båda ringt, saknar ni mig?? Jaaa drog Thomas på orden, visst gör jag/vi det. Det känns skönt när man får dessa telefonsamtal som ett bevis på längtan att få höra min röst. Jag är väl annars den som ringer mest och då är dom oftast upptagna, jobb eller annat som drar så jag tar verkligen till mig dessa samtal.

Facebok är ju en bra kanal om man vill vara uppdaterad, Skype är en väldigt bra uppfinning också. Sen jag skaffade facebok vet jag mer om min familj än tidigare!!

Nu börjar våren komma mer på riktigt, man ser att ljuset har blivit annorlunda, dagarna är varma men kvällarna fortfarande lite kyliga. Jag har börjat nedräkningen för besök av syster och bror, det ska bli sååå kul!!

Salsakurs två kvällar i veckan, jag kommer säkert att lära mig denna dansen, så kul är det, och till nästa fiesta ska jag väl vara relativt duktig på detta.

2 kommentarer:

  1. Jag har också kommit på att Facebook är jättebra. Baksidan är att en del delar litet för mycket av sitt liv tycker jag. Att dansa verkar jätteskoj själv har jag börjat med Zumba Fitness och det är så kul. Vad skönt det låter med att våren börjar komma, jag längtar verkligen dit. Ha det så bra/ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där jag sätter mina spår1 februari 2012 kl. 11:31

      Jo, jag kan hålla med dig lite där,en del delar mycket. Ja det här med att dansa, jag blir på så gott humör och sover så gott på natten efter dansen, det är väl samma känsla med Zumba, det är ju mycket dans det! Det är ju konstaterat att det ger välbefinnande att dansa, finns ju frigörande dans också.
      Kram på dig!

      Radera