onsdag 1 februari 2012

Nu börjar deras helvete

Så sa min son Thomas då vi läste om en olycka med minibuss då 8 barn/ungdomar omkom ett år efter branden. Bussen började brinna.

 Sen dess har det varit många minibussolyckor och just nu läser jag om en i Thailand. 4 ungdomar omkomna. Varje gång en ung människa dör, senast nu när Ellinor blev mördad med kniv, barnen/ungdomarna på Utöja nerskjutna och andra mord och  olyckor, då tänker jag alltid så,
 "nu börjar deras helvete".

Då menar jag de anhörigas helvete, deras början på den långa sorgeresa de ska göra. Den resan tar olika lång tid för olika människor men processen är detsamma.

Chock
Reaktion
Bearbetning
Nyorientering

Ord, ord, ord, men så är det, man går igenom dessa stadier, man gör det på olika sätt och olika tid men man "måste" gå igenom dom.

Har man haft en bra bearbetning kan man bli "hel" igen men med ärr, ärren bleknar också så småningom
men saknaden finns alltid kvar.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att dessa anhöriga ska klara detta, att dom också kommer dit även om dom inte tror det nu, men dom har börjat en väldigt tung vandring.

Kramar till er därute, jag tänker på er.

5 kommentarer:

  1. Har nyligen läst din bok, lättläst å mycket bra skriven, läste den på 3 dar.

    SvaraRadera
  2. Jag hörde precis om de fyra ungdomarna... det finns inga ord när det händer. Skickar bara en stor varm cyberkram till dig <3

    SvaraRadera
  3. Där jag sätter mina spår2 februari 2012 kl. 10:04

    Tack för era tankar och fina ord, jag blir så rörd. Kram till er.

    SvaraRadera
  4. En sorg, är en sorg och en saknad som aldrig går ur. Men inget blir bättre, om man själv går under......

    SvaraRadera
  5. Jo du, vet vet ju..........kramizzz <3

    SvaraRadera