onsdag 8 februari 2012

Respekten för mitt och ditt

Jag blir så ledsen, det är så tråkigt att det finns människor som inte fattar detta med "mitt och ditt"
Det hjälper inte att förklara att i krisens spår följer tjuveri, den som blir bestulen tröstas naturligtvis inte av det. Denna känsla av kränkning, chocken man får, otryggheten av att någon tog från mig, den känslan är stark och obehaglig.

Nu är det inte jag som blev drabbad utan det drabbade en bekant till mig men jag känner så starkt med henne.

 Vi skulle ha en så trevlig kväll, Nina fyllde år och vi var ett stort gäng på 15 personer som samlades på en Indisk restaurang för att äta god middag. Maten var så god, stämningen på topp och vi sjöng för Nina och skålade med varandra. Det var blandat med både spanjorer och svenskar, det är kul tycker jag!

När det var dags att bryta upp för kvällen började Pernilla leta efter sin väska. Vi började alla leta, undrandes vad som kunde ha hänt, det var ju bara vi där?? Till slut fick vi inse att någon har lyckats komma på utsidan då vi satt på uteserveringen men med plastskyddet nerfält, lyckats krypa och  lirkat ut hennes väska, kära nån vad förslagna dom kan vara, det var verkligen ingen stor glipa men vill man så kan man.

Och vi naiva gäster märkte ingenting, fullt upptagna med att äta och snacka med varandra.

Nu har vi fått lära oss den hårda vägen att alltid ha uppsikt på våra  väskor,  hänga den på stolsryggen eller ha den vid fötterna så man känner den hela tiden. Jaja, man blir så ledsen.

Jag fick en flaschback då Thomas blev bestulen på sin ryggsäck förra sommaren på stranden, så jag säger bara, håll utkik, det finns dom som inte vet vad mitt eller ditt betyder!

2 kommentarer:

  1. Näääää... suck, man blir så ledsen...kram till både henne och dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla! Det är en tjej som inte ältar tack och lov, hon är ledsen så klart men gräver inte ner sig!! Kram till dig också!

      Radera