måndag 27 februari 2012

Kick Off

Kick Off, smaka på det ordet, visst tänker man på en upplevelse, en konferans, ett hotell och god mat!!
Vi har precis haft kick off och det var precis allt det där.

Upplevelsen var vinprovning, så roligt! Jag visste inte hur sådant går till men nu har jag varit med på ett.
Titta, dofta, smaka, det är ledorden. Så roliga och fantastiska smaker det finns i ett vin, så många olika blandningar.
Vi fick prova ett vitt och ett rött matvin, sååå goda, jag som mest gillar rött blev väldigt förtjust även i det vita. Sedan var det två lite sötare viner som passat till ost eller annan dessert, vitt och rött det också, mmmmm, vin kan verkligen vara gott. Vi hade väldigt lika omdömmen om smakerna och dofterna, roligt. Detta utspelade sig på en härlig restaurang som har en stjärna i Michelinguiden och där skulle vi också få lunch! Jag lovar er, den är verkligen värd sin stjärna! Restaurangen heter El Lago vid Marbella.
Uppe i bergen med utsikt över en 9-håls golfbana.

Därefter tog bussen oss till hotellet som ligger i Puerto Banus, ett populärt ställe för de som har stora båtar, flotta bilar och vill handla på Gucci, Prada, Cartier, Dolce Gabana osv.

Kan väl säga att jag inte handlar där men faktiskt kul att se.

Hotellet heter Meliä Marbella Banús och var så fint, lyxiga rum, lyxiga omgivningar, spa och både inomhus och utomhus pooler.
En stunds vila sen konferans med prisutdelning, gemensam promenad till kvällsrestaurangen Pravda där vi fick trerätters. Det hade vi fått till lunch också så först trodde ingen att vi skulle få ned mer men det fick vi!
 Och jag älskar hotellfrukostar!!
Solen sken så gott så de flesta satt ute efter frukost och solade medan vi väntade på bussen för att åka hem igen.






En mycket lyckad kick off!

5 kommentarer:

  1. Låter toppenhärligt Anne-Britt! Och i solen dessutom!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj...sån lyx, som man vill ha det när man åker på Kick off.....kul när man får göra sådant med sina arbetskompisar.

    SvaraRadera
  3. Eva, ja det var toppenhärligt och nu är det verkligen "sitta i solen" väder!
    Lotta, jag har sådan lust att åka till denna restaurangen med er sen, världens godaste Ceasarsallad! Och det var förrätten, man blev mätt på bara den!

    SvaraRadera
  4. Så kul och mysigt!! Ja, det är speciellt med konferens och hotell och det livet, lyxigt och skönt att bara flyta med och äta gott och umgås. Och liiite jobb;) Jag får nog boka in en konferensresa åt företaget snart... synd att jag inte har några medarbetare bara, hihi:)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, ja men du föreläser ju med en tjej ibland eller? Ni får ha en kick off här!!

      Radera