fredag 9 mars 2012

En konst är en konst eller ingen konst

Det är lustigt det här med hur man kan ändra en uppfattning man har av något, konst till exempel. Jag tycker om vackra tavlor men har inte tänkt så mycket på det, tavlor som tavlor, bilder som bilder. Naturligtvis vet jag att det finns mycket dyr konst, många kända konstnärer och designers men det har inte sagt mig så mycket får jag väl erkänna. Nu var jag, Nina, Åsa och Åsas bror plus många fler på föreningen i går kväll och då var temat -konst- och värdet på konst. Det var verkligen intressant! Vi fick även veta vad utropspriset på en tavla kunde vara och vad man faktiskt fick för den. Det var skulpturer, möbler, foton och porslin också. Det kändes som om vi deltog i Antikrundan på TV.

Så nu fick jag ändra min uppfattning, konst kan vara intressant, man behöver bara väcka den insikten och det intresset. Jag tänker väl inte börja springa på museér men kan nu bättre förstå de som gör det.



Bukowskis och modern konst. Föredrag av Richard Björkman i AHNs Casita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar