fredag 11 november 2011

Föreläsning del 2

Det är ju lite märkligt det här med att föreläsa. Jag har nu gjort det några år och ingen gång är den andra lik. Jag går alltid till en ny föreläsning med ett litet, litet pirr i magen, undrande, hur ska det bli denna gången? Jag älskar att föreläsa, älskar reaktionerna på åhörarna, älskar att få dela min historia och älskar att få ge den informationen och dela kunskapen jag har med andra. Man får så mycket tillbaka också, alla har en bit att ge, en pusselbit till i livskunskapen! Denna kvällen kändes magisk, luften dallrade av känslor och jag kände mig upplyft. Det var en stor skara som kom, ca 25 personer, jättekul tycker jag då detta är så nytt för mig med denna föreningen. Jag fick så många kramar efteråt, det är en av de goda bitarna med att föreläsa och jag gick hem med ett varmt hjärta.

Jag hade med mig böcker också ifall någon ville köpa och sålde en del. En kollega till mig tog den här bilden.

För den som vill handla via nätet finns boken "överallt".
Här på adlibris:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186675540
Och här på Bokus:
http://www.bokus.com/bok/9789186675547/jag-kommer-sen/

8 kommentarer:

  1. Härligt Anne-Britt! Du har ju verkligen förmågan att fånga åhörarna och att prata direkt från hjärtat. Sånt berör! Kram/Eva

    SvaraRadera
  2. Jag får tårar i ögonen när jag läser dessa rader... så fint skrivet och hela varma goa du lyser igenom!!

    Varm kram från ett kallt Sverige:)

    SvaraRadera
  3. Jag länkar till din blogg nu från min högerspalt:) Kram igen

    SvaraRadera
  4. Tack för era härliga kommentarer! Jag blir så glad över era tankar.
    Camilla, jag följer ju din blogg också, hoppas att det syns här?

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, glömde ju skriva under med Anne-Britt, vet inte än hur jag ska kommentera direkt från bloggen. Hahaha, inte så teknisk än.

    SvaraRadera
  6. hej Ann-britt! jag ville bara lämna en kommentar och säga att jag precis har läst ut "Jag kommer sen.." och därmed tacka för att du genom den delar med dig av det som du och din familj har varit med om.

    hela boken är så vacker, om du förstår vad jag menar? Alltså att din berättelse lyser hopp trots det hemska som du har gått igenom. Boken berörde mig otroligt mkt, tack!

    Jättekram till dig.

    SvaraRadera
  7. Hej Molly! Tack för dina ord, jag blir så glad och känner värme över dom.

    Jag förstår vad du menar med vacker, jag och Eva ville verkligen att boken ska beröra och ge hopp!
    Varm kram till dig också och ha ett gott liv!
    Anne-Britt.

    SvaraRadera