onsdag 16 november 2011

Tapas Erotica

 
Ja det heter faktiskt så, en "Ruta De La Tapa" som pågår från 1/11 till 20/11, en novemberhappening. Företagen vill ha kunder, turisterna börjar åka hem, då kommer detta erbjudandet! En tapas plus ett glas öl eller vin för 1:50 € c:a 14 svenska kronor!! Gissa om det är populärt. Man går runt från bar till bar, därav ordet "Ruta" och det finns ingen begränsning på hur många man får ta. Jag älskar detta! Nu är det så att den tapas man får är lite "ekivok" den heter inte för inte Erotica, hahaha. Nu ska jag lägga in bilder på några så ni får inte ta anstöt, hoppa över om ni inte vill se.
Jag tror ni alla kan se vad det ska föreställa!
                                                                     

                     
                                                      En stor langostino (räka) med två krabbcrocketer groddar och ett hallon 
                             Bröd med  krabbröra och oliver , krabbstick som garnering


                                                  Potatis med korv cream fraiche, riven morot, riven rödbeta

2 kommentarer:

  1. Kreativt;-) Vad de kan hitta på spanjorerna för att få nordborna att gå ut istället för att sitta hemma och uggla...Har de ingen vårhappening? Vi måste nog kvista över nån gång i vår.//Eva

    SvaraRadera
  2. Hej, jodå, på våren har vi Internationela Ferian.

    Några dagar från valborg och framåt.
    Feriaplatsen är smyckat, varje liten Casetas (små hus)representerar ett land, mat, dryck som är landets specialitet. Då går man från "land" till "land" provar, äter, dricker, fest hela natten lång! Rekommenderas verkligen!

    Nästa år får jag kärt besök av syster och en av mina bröder, (jag har fyra)och det ska bli såå kul att få dela detta med dom!
    Som den köttälskare jag är har Argentina en speciell plats hos mig.

    SvaraRadera